Personal tools

Document Actions

Boží Dar a okolí

by Nordic Walking last modified 2009-05-27 20:46

Pro Nordic Walking vhodné a odzkoušené trasy.

Nordic Walking v okolí Božího Daru

Boží Dar leží na náhorní plošině Krušných hor ve výšce 1028 m.n.m.  V jeho blízkosti se nachází nejvyšší vrchol Krušnohoří, 1244m.n.m. vysoký Klínovec.

Nordic Walking trasa - "Okolo Hubertek"

Trasa dlouhá pouze 5km, s minimálním převýšením.  Začíná u hřbitova na Božím Daru a jde přes "Vraky"  po šotolinové cestě stejným směrem jako níže uvedené Nordic Walking trasy "Tellerhäuser".  Pouze na rozcestí, kde směr Tellerhäuser začíná klesat se odbočí do prava po lehce kamenité cestě. Tato cesta po ca. 1,5km přichází na rozcestí, kde se dáte do leva. Tato část Nordic Walking trasy je stejná jako její začátek.

Nordic Walking trasa - "Klínovecká"

Z Božího Daru po červené značce přes Neklid na Klínovec a zpět. Při zpáteční cestě doporučujeme udělat na Neklidu malou odbočku ke státní hranici, kde si můžete prohlédnout "Wappenstein" . Hraniční kámen z doby Marie Terezie.hranicni kamen

Délka trasy celkem - 10km + 1km odbočka k "Wappenstein". Trasa vede po lesních a lučních cestách.  Nenáročná trasa. Během 5km se překonává výškový rozdíl 220m.

Nordic Walking trasa - "Ježíškova cesta - dlouhá"

Tato trasa začíná na náměstí na Božím Daru a zde také končí. Velice nenáročná Nordic Walking trasa vede po lesních šotolinových cestách. Přes Hubertky a Myslivny (vodárenská nádrž) se dostanete pod Špičák. Nejvyšší čedičovou kupu (1115m.n.m.) sopečného původu ve střední Evropě. Zde cesta prochází okolo "Wunderblume", výletního hostince, který bohužel nepřečkal po válečné období.

Před Myslivnami Nordic Walking trasa vede po okraji velké louky. Na této louce stávalo několik stavení. V jednom z nich žil a tvořil po dobu dvou let krétský spisovatel Nikos Kazantzakis (Řek Zorba).

Mezi Myslivnami a Špičákem přechází cesta "Blatenský příkop". Vodní dílo ze 16. století, které přivádělo vodu od Božího Daru do Horní Blatné určenou pro pohon techdejších důlních strojů.

Tato Nordic Walking trasa je velmi vhodná též pro děti. Cestou je možné plnit různé "Ježíškovo" úkoly.

Délka trasy celkem 13km. Velice nenáročná trasa.

Nordic Walking trasa  - "Krátký Tellerhäuser"

Trasa je velice vhodná pro začátečnický Nordic Walking.  Z Božího Daru směr Hubertky až k lesnímu hraničnímu přechodu Boží Dar/Tellerhäuser. Po překročení hranice vede tato Nordic Walking trasa po okraji loukyNordic Walking 05/08 a poté odbočuje do prava na šotolinovou cestu.  Cesta vede podél státní hranice a stále lehce stoupá až k přechodu Hubertky/Tellerhäuser. Po překročení hranice a několika stech metrech se dostanete na cestu k Božímu Daru.

Nordic Walking trasa je 8km dlouhá, bez velkého převýšení a prudkých stoupání.

Nordic Walking trasa - "Dlouhý Tellerhäuser"

Trasa začíná stejně jako "Krátký Tellerhäuser". Ale po překonání hranice a následné louky jde tato Nordic Walking trasa stále rovně dolu do Tellerhäuseru. Přejdete hlavní silnici, pod ní tekoucí potok a okolo místního hřbitůvku stále rovně do kopce. Toto je jediný delší (asi 800m) a prudší kopec na této Nordic Walking trase. Po jeho zdolání se na křižovatce dáte vpravo a pokračujete stále rovně na Altpöhler Strasse. Na křižovatce s touto širokou lesní cestou odbočíte doprava k Bächelhütte. Cestou je krásný výhled na Fichtelberg, Pöhlberg a Bärenstein.  Od Bächelhütte pokračuje náš Nordic Walking doprava přes silnici  a po Anton Günther Weg k přechodu "Hubertky". Po překonání hranice jde Nordic Walking trasa již zpět na Boží Dar.

Nordic Walking trasa je dlouhá ca. 12km a kromě jediného, výše zmíněného stoupání, je velice jednoduchá.

Nordic Walking trasa - "Blatná-Božák"

Nordic Walking trasa začíná v Horní Blatné a pokračuje přes Vlčí Jámy na Blatenský vrch (1043 m.n.m.). Dále pak po červené turistické značce přes Bludnou, Hřebečnou, Mrtvý rybník, rozcestí pod Špičákem na Boží Dar.

Vlčí Jámy - částečně přístupná stará důlní díla s propadlími stropy. V Ledové jámě se drží celoročně sníh a led. vlci jamy wolfgang

Mrtvý rybník - vodní nádrž s rašelinovou vodou tak kyselou, že ve vodě nic nežije. mrtvy rybnik

Nordic Walking trasa je dlouhá ca. 17 km. Jediné stoupání je na Blatenský vrch v počátcích trasy. Po překonání má Nordic Walking trasa zanedbatelné převýšení.

Nordic Walking trasa - "Boží Dar-Plešivec a zpět"

Tato trasa začíná na Božím Daru odkud pokračuje po červené turistické značce, míjí Špičák (čedičová kupa sopečného původu) a přichází na rozcestí Pod Špičákem. Na této křižovatce cest odbočí trasa do leva po žluté turistické značce. Mírným stoupáním se dostaneme na Vršek a okolo bývalého dolu Barbora se dostaneme k hlavní silnici spojující Jáchymov a Abertamy. Po překročení silnice vede trasa na Švýcárnu a odtud je to již kousek na Plešivec.  Plešivec je, jako Špičák, čedičová kupa sopečného původu, pouze méně výrazná. Vrchol Plešivce se nachází ve výšce 1028m.n.m. , což je stejná nadmořská výška jako výchozí bod.  Na trase není žádné velké stoupání, celá trase má pouze lehce zvlněný profil.  Zpět na Boží Dar jdeme po stejné cestě.

Tato trase se řadí mezi delší. Měří 20 km. Pro případné občerstvení na cestě lze využít restauraci na Plešivci.

Powered by Plone CMS, the Open Source Content Management System

This site conforms to the following standards: